Pred nedávnom som od mojej mamy dostal tenisky. Všetko bolo OK, až na to, že mi boli malé. Tak som si od nej vypýtal bloček a vybral sa do predajne, kde ich kupovala. Bolo to len dva, či tri dni potom. Dokonca mi povedala, že ju predavačka uistila, že ak by synovi nesedeli, tak ich môže pokojne vrátiť. V tomto svojej mame verím, pretože na takéto veci je naozaj veľmi opatrná. Na moje prekvapenie, mi ich ale v obchode nechceli vymeniť. Vraj nie sú povinný vymeniť tovar, ktorý nie je žiadnym spôsobom poškodený, teda bez udania dôvodu- tak sa tomu hovorí oficiálne.
Musím sa priznať, že som v tejto téme nebol stopercentne zbehlý, takže som sa radšej nehádal. Šiel som domov a všetko prelúskal na internete. Na druhý deň som dokonca zavolal na Slovenskú obchodnú inšpekciu, aby som mal úplne jasno v tom, ako to s výmenou tovaru je. Bohužiaľ je to naozaj tak. Predávajúci vám nie je povinný vymeniť tovar, ktorý je vám malý, veľký, alebo sa vám jednoducho nepáči. Jedinou možnosťou je jeho riadna reklamácia v prípade poškodenia. Na SOI mi ešte povedali, že takáto výmena tovaru, je len na dobrej vôli predávajúceho. Čo by ale mal urobiť, je na tento fakt dostatočne upozorniť pri samotnom predaji, alebo v svojom obchode rozvešať tabuľky s touto informáciou, poprípade to napísať na svoju webovú stránku.
Jediný prípad, kedy môžete tovar vrátiť aj z iného dôvodu, ako je ten, že je poškodený, je vtedy, keď ste si ho nekupovali v kamennom obchode. Teda ste si ho objednali cez internet, alebo na základne telefonickej ponuky, či pri podomovom predaji. V inom prípade ste bohužiaľ bezbranní. Samozrejme, že predávajúci, by vám pokojne tovar vymeniť mohol, pretože povedzme si na rovinu, určite by z neho neubudlo a ani by neprišiel o svoje peniaze. Na to by, ale pani predavačky aj páni majitelia potrebovali trochu ochoty a úctu k zákazníkovi. Tento konkrétny obchod napríklad u mňa skončil a topánky si doňho nepôjdem kúpiť ani za svet.